İngiltere'nin En İyi Üniversiteleri Açıklandı


Birleşik Krallık’ın en çok öne çıkan ve yüksek geçerliliğe sahip üniversite başarı sıralamalarından biri olan The Complete University Guide, 2023 Birleşik Krallık üniversite başarı sıralamasını yayınladı. Toplam 130 üniversitenin yer aldığı sıralamada İngiltere, İskoçya, Galler ve Kuzey İrlanda’daki en yüksek başarıya sahip üniversitelere yer verildi.

Birçok farklı değerlendirme kriterini ele alarak oluşturulan ve Birleşik Krallık üniversitelerini sıralayan The Complete University Guide 2023 ulusal üniversite sıralaması ile ilgili detaylı bilgileri aşağıda bulabilirsiniz.

The Complete University Guide 2023 Birleşik Krallık üniversite sıralamasında öğrenciler kendileri için önemli ve öncelikli olan faktörlere göre başarı sıralamalarını görüntüleyebilmekte, bölgelere göre de sıralama yaparak üniversite karşılaştırması yapabilmektedir.

Sıralama oluşturulurken kullanılan faktörler:

  • Öğrenci memnuniyeti
  • Araştırma kalitesi
  • Araştırma yoğunluğu
  • Akademik yatırımlar
  • Tesis harcamaları
  • Mezuniyet rakamları
  • Öğrenci-Akademik Personel oranı
  • Mezun beklentileri - Mezunlar
  • Mezun beklentileri - Mezun adayları

The Complete University Guide 2023 Birleşik Krallık üniversite başarı sıralamasının nasıl oluşturulduğuna dair detayları yazımızın devamında bulabilirsiniz.  

Birleşik Krallık 2023 Üniversite Başarı Sıralaması:

1. University of Oxford
2. University of Cambridge
3. London School of Economics and Political Science (LSE)
4. University of St Andrews
5. Imperial College London
6. Durham University
7. Loughborough University
8. University of Bath
9. University College London (UCL)
10. University of Warwick
11. Lancaster University
12. The University of Edinburgh
13. University of Southampton
14. University of Birmingham
15. University of Bristol
16. University of Leeds
17. University of Manchester
18. University of Surrey
=19. University of York
=19. University of Exeter
21. University of Liverpool
22. King's College London (KCL)
23. University of Glasgow
24. Queen's University Belfast
25. University of Nottingham
26. Cardiff University
27. University of East Anglia (UEA)
28. University of Sheffield
=29. Harper Adams University
=29. University of Leicester
31. University of Reading
32. University of Strathclyde
33. Royal Holloway, University of London
34. Heriot-Watt University
35. Queen Mary University of London
36. Newcastle University
37. University of Aberdeen
38. University of the Arts London (UAL)
39. University of Essex
40. City, University of London
41. University of Sussex
42. Swansea University
43. Northumbria University
44. Ulster University
45. Oxford Brookes University
46. SOAS University of London
47. University of Kent
48. Aston University
49. University of Dundee
50. University of Stirling
51. University of Lincoln
52. Keele University
53. Aberystwyth University
54. Norwich University of the Arts
55. St George's, University of London
=56. Nottingham Trent University
=56. Coventry University
58. University of Hull
59. University of Huddersfield
60. University of Chester
61. University of the West of London Bristol (UWE Bristol)
62. Goldsmiths, University of London
63. Bangor University
=64. University of Plymouth
=64. Edge Hill University
66. Sheffield Hallam University
67. Manchester Metropolitan University
68. University of Hertfordshire
69. University of Portsmouth
70. Falmouth University
71. Arts University Bournemouth
=72. Bournemouth University
=72. Cardiff Metropolitan University
=74. University of Bradford
=74. University for the Creative Arts (UCA)
76. University of Chichester
77. University of West London
78. University of Roehampton
=79. Kingston University
=79. Liverpool John Moores University
81. University of Brighton
82. Brunel University London
83. University of Sunderland
=84. University of Greenwich
=84. University of Salford
=84. University of Worcester
87. St Mary's University, Twickenham, London
88. Glasgow Caledonian University
89. Birmingham City University
90. Liverpool Hope University
91. University of Derby
92. University of South Wales
93. Queen Margaret University
94. Teesside University
95. Royal Agricultural University
96. Bath Spa University
97. Edinburgh Napier University
98. University of Northampton
99. University of Central Lancashire
100. University of Suffolk
101. University of Gloucestershire
102. Staffordshire University
103. Robert Gordon University
104. York St John University
105. Canterbury Christ Church University
106. Leeds Beckett University
107. Buckinghamshire New University
108. Abertay University
109. University of Winchester
110. De Montfort University
111. University of Westminster, London
112. Middlesex University
113. Plymouth Marjon University
114. Anglia Ruskin University
115. University of Buckingham
116. London South Bank University
117. Solent University (Southampton)
118. University of Cumbria
119. Bishop Grosseteste University
120. University of Wales Trinity Saint David
121. University of Wolverhampton
122. Newman University, Birmingham
123. University of Bolton
=124. University of the West of Scotland
=124. London Metropolitan University
126. University of East London
127. Wrexham Glyndwr University
128. Leeds Trinity University
129. University of Bedfordshire
130. Ravensbourne University London

The Complete University Guide Sıralamasının Metodolojisi

Üniversite sıralamasına ait verilerin nereden geldiği ve bunların ardındaki metodoloji hakkında bilgiler aşağıda yer almaktadır.

Veriler nereden geliyor?

The Complete University Guide üniversite başarı sıralamalarındaki tüm veriler kamuya açık kaynaklardan gelmektedir.

Ulusal Öğrenci Anketi (National Student Survey), Research Excellence Framework ve Birleşik Krallık üniversitelerinin finansman konseyleri tarafından denetlenmektedir:

İngiltere Öğrenci Ofisi (OfS)

İskoçya Finansman Konseyi (SFC)

Galler Yükseköğrenim Finansman Konseyi (HEFCW)

Kuzey İrlanda Ekonomi Bakanlığı

Üniversiteler hakkında ölçülebilir bilgilerin toplanması için resmi kurum olan Yüksek Öğrenim İstatistik Kurumu (HESA) aşağıdakiler için veri elde etmiştir:

  • Giriş şartları
  • Öğrenci-Akademik Personel oranlar
  • Akademik hizmetlere yapılan yatırımlar
  • Tesis harcamaları
  • Mezun beklentileri
  • Mezuniyet rakamları
  • Uluslararası öğrenci kayıtları

Veriler sıralamaya ait kılavuza JISC (Joint Information Systems Committee) tarafından sağlanmıştır.

Bazı birkaç durumda, kaynak veriler mevcut olmadığından dolayı doğrudan üniversitelerden elde edilmiştir.

Hangi ölçümler kullanılmaktadır?

  • Giriş şartları (maksimum puan n/a)
  • Yeni lisans öğrencilerinin ortalama UCAS tarife puanı

Veriler nereden gelmektedir?

2020–21 HESA verileri kullanılmıştır.

Sıralama nasıl oluşturulmuştur?

Her öğrencinin sınav sonuçları sayısal bir puana (UK A Level A*=56, A=48 ... E=16, vb.; Scottish Highers A=33, B=27, vb.) dönüştürülüp toplanarak bir puan oluşturulmaktadır. HESA daha sonra üniversitedeki tüm öğrenciler için bir ortalama hesaplamış, sonuçlar daha sonra üniversitedeki departmanlar dikkate alınacak şekilde ayarlanmış ve hazırlık yılındaki öğrenciler hariç tutulmuştur.

Nelere dikkat edilmelidir?

Yüksek bir ortalama puan (bazı üniversitelerde 200'ün üzerinde veya A*AAA), tüm öğrencilerin çok yüksek puan aldığı veya girmek için çok sayıda A Düzeyi alması gerektiği anlamına gelmemektedir. Gerekli notlar programa göre değişiklik gösterir ve az sayıda program için üçten fazla dersin notu istenir. Erişim politikasının bir parçası olarak düşük notlu öğrencileri kabul etme konusunda belirli bir politikası olan üniversiteler, ortalama puanlarını düşürme eğiliminde olacaktır.

İskoçya eğitim sistemi, öğrencilerin çok sayıda ders almasını kolaylaştırır ve bu, büyük oranda İskoç öğrenci kabul eden üniversitelerin puanlarını artırma eğilimindedir.

UCAS tarifesi, uluslararası öğrenciler tarafından sıklıkla alınan bazı uluslararası nitelikleri içermez. Bu, uluslararası öğrencileri olan sağlayıcılar için ortalama tarife puanının, bu niteliklere UCAS tarafından tarife puanları verilmiş olsaydı olacağından daha düşük olabileceği anlamına gelir.

Öğrenci memnuniyeti (maksimum puan 5.00)

Üniversitedeki eğitim kalitesine ilişkin öğrenci görüşlerinin bir ölçüsünü ifade etmektedir.

Öğrenci memnuniyeti verileri nereden gelmektedir?

Veriler 2021 yılında lisans son sınıf öğrencilerine yönelik uygulanan Ulusal Öğrenci Anketi (National Student Survey - NSS) üzerinden edinilmiştir.

NSS, eğitimin çeşitli yönleri hakkında öğrencilere sorular sormuştur. Öğrenci Birliği (Student Union) dışındaki tüm soruların ortalama memnuniyet puanı hesaplanmıştır.

Araştırma kalitesi (maksimum puan 4.00)

Üniversitede yürütülen araştırmalara ait kalitenin bir ölçümünü ifade etmektedir.

Veriler nereden elde ediliyor?

Veriler finansman konseyleri tarafından üstlenilen Research Excellence Framework (REF) üzerinden edinilmektedir.

Değerlendirme çalışmasına katılan her üniversite, 4* ile 1* arasında dört kategorinin her birinde araştırma oranını veren bir kalite profili elde etmiştir (kalan faaliyetler sınıflandırılmamış olarak). Araştırma değerlendirmeleri için, 4* ila 1* arasındaki kategorilere, bir not ortalamasının hesaplanmasına olanak tanıyan 4 ila 1 arasında sayısal bir değer verilmiştir. Daha sonra, her bölümdeki personel sayısına göre ağırlıklandırılmış genel bir ortalama hesaplanmıştır. REF'e herhangi bir başvuru yapılmadıysa, minimum puan kullanılmıştır.

Araştırma yoğunluğu (maksimum puan 1.00)

Araştırmalara katılan akademik personellerin oranını işaret etmektedir.

Veriler nereden elde ediliyor?

Research Excellence Framework (REF) ve HESA verileri kullanılmaktadır.

REF'e sunulan akademik personel sayısı, uygun olan akademik personel sayısına bölünmüştür. REF'e herhangi bir başvuru yapılmadıysa, minimum puan kullanılmıştır.

Mezun beklentileri – Mezunlar (maksimum puan 100.0)

İstihdam edilebilirlikteki başarının veya lisans eğitimlerini tamamlayan mezunların sürdürdürdükleri eğitimlerine dair bir ölçütü ifade etmektedir.

Veriler nereden elde ediliyor?

2018–19 HESA verilerinde öğrencilerin mezuniyetinden on beş ay sonra gerçekleştirilen Graduate Outcomes anketinden sağlanmaktadır.

Çalışma hayatına başlayan veya yükseköğrenimdeki eğitim süreçlerine devam eden mezunların sayısı, yüzde olarak ifade edilmeden önce, toplam mezun sayısına bölünür. Yalnızca yüksek vasıflı istihdam (yani mezunların normal olarak işe alındığı yerler) dahil edilmiştir.

Nelere dikkat edilmelidir?

Bu ölçümde nispeten düşük bir puan, mezun olup iş hayatına giremeyenlerin sayıca fazla olduğu anlamına gelmez. Bazılarının düşük seviyeli işleri olabilir veya mezunlar lisansüstü seviyede iş bulmanın zor olduğu bir bölgede bulunuyorlarsa, bu durum sonucu olumsuz etkileyebilir.

Mezun beklentileri - Mezun adayları (maksimum puan 100.0)

Halihazırda gerçekleştirdikleri faaliyetlerin gelecek planlarına uygun olduğunu belirten mezunların oranını göstermektedir.

Veriler nereden elde ediliyor?

Veriler 2018–19 HESA verilerinde öğrencilerin mezuniyetinden on beş ay sonra gerçekleştirilen Graduate Outcomes anketinden edinilmiştir.

'(İçerisinde bulunduğum faaliyet) gelecek planlarıma uyuyor' ifadesine katılan veya kesinlikle katılan mezunların oranını ortaya koymaktadır.

Nelere dikkat edilmelidir?

Mezunların planları değişkenlik gösterir ve bu planlarla ilgili olarak mevcut durumlarından ne kadar memnun olduklarının bir göstergesidir. Mezun adayları puanı, mutlak başarının bir ölçüsünü sağlarken, bu ne kadar başarılı görünse de öğrencinin durumundan ne kadar mutlu olduğunu gösterir.

Öğrenci-Akademik Personel oranı (maksimum puan n/a)

Üniversitedeki ortalama akademik personel seviyesini gösteren bir ölçüttür.

Veriler nereden elde ediliyor?

2020-21 HESA verileri kullanılarak hesaplanmıştır.

Öğrenci-Akademik personel oranı lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerine ait toplam sayının akademik personel sayısına bölümü şeklinde hesaplanmıştır.

Akademik hizmet harcamaları (maksimum puan n/a)

Tüm akademik hizmetler için öğrenci başına harcama miktarını ifade etmektedir.

Veriler nereden elde ediliyor?

Akademik hizmet harcamalarına ait veriler 2017–18, 2018–19 ve 2019-20 HESA hesaplamalarından elde edilmiştir.

Bir üniversitenin kütüphane ve bilgi işlem tesisleri (personel, kitaplar, dergiler, bilgisayar donanımı ve yazılımı, ancak binalar hariç) ile müzeler, galeriler ve gözlemevleri için yaptığı harcamalar. Bu rakam, son yıldaki tam zamanlı eşdeğer öğrenci sayısına bölünmüştür. Eşit olmayan harcamalara olanak tanımak adına üç yıllık harcamanın ortalaması alınmıştır.

Nelere dikkat edilmelidir?

Bazı üniversiteler, Oxford'daki Bodleian Kütüphanesi ve Bath ve Manchester'daki ulusal bilgi işlem tesisleri gibi büyük ulusal tesislere sahiptir. Yerel ve ulusal harcamaları ayırmak çok zordur ve bu nedenle üniversiteler bu ölçümde daha yüksek puan alma eğiliminde olacaktır.

Tesis harcamaları (maksimum puan n/a)

Öğrenci başına akademik personel ve öğrenci tesisleri için yapılan yatırımlardır.

Veriler nereden elde ediliyor?

Tesis yatırımlarına ait veriler 2017–18, 2018–19 ve 2019-20 HESA hesaplamalarından elde edilmiştir.

Bir üniversitenin öğrenci tesislerine (örneğin spor, kariyer hizmetleri, sağlık, danışmanlık) yaptığı yatırımlar, son yıldaki tam zamanlı öğrenci sayısına bölünmüştür. Eşit olmayan harcamalara olanak tanımak adına üç yıllık harcamanın ortalaması alınmıştır.

Nelere dikkat edilmelidir?

Bu hesaplama çoğunlukla merkezi üniversite harcamalarını içerdiğinden, bazı kolej üniversitelerini dezavantajlı hale getirme eğilimindedir. Örneğin University of Oxford ve University of Cambridge'de tesis harcamalarının önemli bir kısmı kolejler tarafından yapılır, ancak bu üniversitenin hesaplarında yer almaz.

Mezuniyet oranı (maksimum puan 100.0)

Üniversitedeki lisans öğrencilerinin eğitimlerini başarıyla tamamlama oranının ölçümüdür.

Veriler nereden elde ediliyor?

Mezuniyet oranı verileri 2019–20 ve 2020–21 verilere dayalı HESA performans göstergelerinden elde edilmektedir.

HESA, mevcut yılda öğrencilerin içerisinde bulundukları eğitim sürecinden yola çıkarak bir grup öğrenci için beklenen sonuçları hesaplamıştır. Tablolardaki rakamlar, programını tamamlaması veya başka bir kuruma geçiş yapması beklenen öğrencilerin yüzdesini göstermektedir.

Nelere dikkat edilmelidir?

Bu tamamlanma ölçüsü, verilerin anlık görüntüsüne dayanan bir projeksiyondur, bu nedenle istatistiksel dalgalanmalara uğrayabilmektedir.

Sıralamanın doğruluğu nasıl sağlanmaktadır?

Her üniversiteye sıralama tablosu yayınlanmadan uzun zaman önce kendi HESA verilerinin eksiksiz setleri sağlanır. Ayrıca, HESA verilerinde anormal rakamlar bulunduğu durumlarda üniversitelere hataları kontrol etmeleri ve bildirmeleri için bir olanak daha tanınmaktadır.

Birleşik Krallık’taki en iyi üniversiteler ve üniversitelere başvuru süreçleri gibi konular hakkında bilgi için bize WhatsApp butonu veya iletişim formumuz üzerinden ulaşabilirsiniz.

Connect with British Education Bureau BEB

İSTANBUL 
İstiklal Cd. Kallavi Sk. Leon Apt. No:1/3-4 Beyoğlu
Tel : 0212 244 4000
        0531 376 3074
turkeyist@britisheducation.com.tr
ANKARA
Ufuk Üniversitesi Cad. The Paragon No:3/23 Çukurambar
Tel : 0312 258 6323
        0541 776 0709
turkeyank@britisheducation.com.tr
İZMİR
Manas Bulv. Folkart Towers B No:34/08 Bayraklı
Tel : 0232 323 1010
        0532 540 4037
turkeyizm@britisheducation.com.tr
KIBRIS
Muharrem Çalay Sk. Çanakçı Apt. No:20/4 Taşkınköy
Tel : +44 203 82 42 431 
        0533 860 10 55
cyprus@britisheducation.com.tr
LONDON
Suite LP28855, 20-22 Wenlock Road, N17GU
Tel : +44 203 82 42 431 
        +44 203 82 42 431
mbudd@britisheducation.com.tr

Image