İngiltere'nin En İyi Üniversiteleri


İngiltere'nin en çok öne çıkan ve en yüksek geçerliliğe sahip ulusal Üniversite başarı sıralamalarından biri olan The Complete University Guide, 2024 Birleşik Krallık Üniversite başarı sıralamasını yayınladı.

Toplam 130 Üniversitenin yer aldığı sıralamada İngiltere, İskoçya, Galler ve Kuzey İrlanda’daki en yüksek başarıya sahip Üniversitelere yer verildi.

Birçok farklı değerlendirme kriterini ele alarak oluşturulan ve Birleşik Krallık Üniversitelerini sıralayan The Complete University Guide 2024 Ulusal Üniversite Sıralaması ile ilgili detaylı bilgileri aşağıda bulabilirsiniz.

The Complete University Guide 2024 Birleşik Krallık Üniversite Sıralamasında öğrenciler kendileri için önemli ve öncelikli olan faktörlere göre başarı sıralamalarını görüntüleyebilmekte, bölüm ve bölge bazlı da sıralamalara ulaşarak Üniversite karşılaştırması yapabilmektedir.

Sıralama oluşturulurken kullanılan faktörler:

  • Kabul Standartları
  • Öğrenci Memnuniyeti
  • Araştırma Kalitesi
  • Araştırma Yoğunluğu
  • Mezun Beklentileri - Mezunlar
  • Mezun Beklentileri - Mezun Adayları
  • Öğrenci-Personel Oranları
  • Akademik Hizmetlere Yapılan Harcamalar
  • Tesis Harcamaları
  • Devamlılık
The Complete University Guide 2024 Birleşik Krallık Üniversite Başarı Sıralamasının nasıl oluşturulduğuna dair detayları yazımızın devamında bulabilirsiniz.  

Birleşik Krallık 2024 Üniversite Başarı Sıralaması:

1. University of Cambridge
2. University of Oxford
3. London School of Economics and Political Science (LSE)
4. University of St Andrews
5. University of Bath
6. Imperial College London
7. Loughborough University
8. Durham University
9. University College London (UCL)
10. Lancaster University
11. University of Warwick
12. The University of Edinburgh
13. University of Surrey
14. University of Birmingham
15. University of Bristol
=16. University of York
=16. University of Southampton
18. University of Exeter
19. University of Manchester
20. University of Sheffield
21. Cardiff University
=22. University of Leeds
=22. University of East Anglia (UEA)
=24. King's College London (KCL)
=24. University of Liverpool
26. University of Glasgow
27. Queen's University Belfast
28. University of Nottingham
29. University of the Arts London (UAL)
30. Newcastle University
31. University of Strathclyde
32. University of Essex
33. Harper Adams University
34. University of Reading
35. University of Aberdeen
36. Northumbria University
37. Royal Holloway, University of London
38. University of Leicester
39. Aberystwyth University
40. Swansea University
41. Aston University
=42. Nottingham Trent University
=42. City, University of London
44. Heriot-Watt University
45. University of Lincoln
46. Oxford Brookes University
47. University of Portsmouth
48. University of Kent
49. Ulster University
50. University of Sussex
51. University of Stirling
52. Bangor University
53. Queen Mary University of London
54. University of West London
55. Bournemouth University
56. Norwich University of the Arts
57. Edge Hill University
58. University of Dundee
59. SOAS University of London
60. Manchester Metropolitan University
=61. Falmouth University
=61. University of Chester
63. Sheffield Hallam University
64. University of Plymouth
65. Keele University
66. Leeds Beckett University
67. University of the West of London Bristol (UWE Bristol)
68. University of Brighton
69. Coventry University
70. University of Huddersfield
71. Cardiff Metropolitan University
72. Arts University Bournemouth
73. Royal Agricultural University
74. Goldsmiths, University of London
=75. University of Sunderland
=75. University of Hull
77. Liverpool Hope University
78. St George's, University of London
79. Glasgow Caledonian University
=80. University of Suffolk
=80. Liverpool John Moores University
82. University of Salford
=83. University of Chichester
=83. University of Hertfordshire
=85. University of Worcester
=85. St Mary's University, Twickenham
=87. University for the Creative Arts (UCA)
=87. Kingston University
89. Edinburgh Napier University
90. Birmingham City University
91. University of Roehampton
=92. Teesside University
=92. Robert Gordon University
94. Leeds Arts University
95. Brunel University University
96. University of Winchester
=97. Solent University
=97. University of Gloucestershire
99. University of Central Lancashire (UCLan)
100. University of Derby
101. University of South Wales
102. Bath Spa University
=103. Queen Margaret University
=103. Abertay University
105. University of Bradford
106. Canterbury Christ Church University
107. York St John University
108. Staffordshire University
109. De Montfort University
=110. University of Greenwich
=110. Middlesex University
112. University of Westminster
113. London South Bank University (LSBU)
114. Buckinghamshire New University
=115. University of Northampton
=115. Plymouth Marjon University
117. University of Wolverhampton
=118. University of Wales Trinity Saint David (UWTSD) 
=118. Anglia Ruskin University
120. University of Bolton
121. Leeds Trinity University
122. University of Cumbria
=123. University of East London
=123. London Metropolitan University
125. Newman University, Birmingham
126. University of Buckingham
127. University of Bedfordshire
128. University of the West of Scotland
129. Bishop Grosseteste University
130. Wrexham Glyndwr University

The Complete University Guide Sıralamasının Metodolojisi

The Complete University Guide Üniversite Sıralaması'na ait verilerin nereden geldiği ve bunların ardındaki metodoloji hakkında bilgiler aşağıda yer almaktadır.

Veriler nereden elde edilmektedir?

The Complete University Guide Üniversite Başarı Sıralamalarındaki tüm veriler kamuya açık kaynaklardan gelmektedir.

National Student Survey (NSS) ve Research Excellence Framework, aşağıda yer alan Birleşik Krallık Üniversiteleri düzenleyici kurumları tarafından denetlenmektedir:

  • İngiltere Öğrenci Ofisi (OfS)
  • İskoçya Finansman Konseyi (SFC)
  • Galler Yükseköğrenim Finansman Konseyi (HEFCW)
  • Kuzey İrlanda Ekonomi Bakanlığı

Aşağıdaki veriler Higher Education Statistics Agency (HESA) tarafından Birleşik Krallık Üniversitelerinden toplanmakta ve yükseköğrenimi destekleyen Birleşik Krallık dijital ajansı Jisc tarafından sağlanmaktadır:

  • Kabul Standartları
  • Öğrenci-Personel Oranları
  • Akademik Hizmetlere Yapılan Harcamalar
  • Tesis Harcamaları
  • Mezun Adaylarının Durumu
  • Devamlılık
  • Uluslararası Öğrenci Kayıtları

Bazı birkaç durumda yukarıdaki veriler mevcut olmadığından doğrudan Üniversitelerden elde edilmiştir.

Hangi ölçütler kullanılmaktadır?

1. Kabul Standartları (Belli bir maksimum puan bulunmamaktadır)

Yeni lisans öğrencilerinin ortalama UCAS Tariff puanı

Veriler nereden elde edilmektedir?

2021–22 HESA verileri kullanılmıştır.

Nasıl hesaplanmaktadır?

Her öğrencinin sınav sonuçları sayısal bir puana (UK A Level A*=56, A=48 ... E=16, vb.; Scottish Highers A=33, B=27, vb.) dönüştürülüp toplanarak bir puan oluşturulmaktadır. HESA daha sonra Üniversitedeki tüm öğrenciler için bir ortalama hesaplamış, sonuçlar daha sonra üniversitedeki departmanlar dikkate alınacak şekilde ayarlanmış ve hazırlık yılındaki öğrenciler hariç tutulmuştur.

Nelere dikkat edilmelidir?

Yüksek bir ortalama puan (bazı üniversitelerde 200'ün üzerinde veya A*AAA), tüm öğrencilerin çok yüksek puan aldığı veya girmek için çok sayıda A-Level alması gerektiği anlamına gelmemektedir. Gerekli notlar programa göre değişiklik göstermekte ve az sayıda program için 3'ten fazla dersin notu istenmektedir.

2. Öğrenci Memnuniyeti (Maksimum puan 5.00)

Üniversitedeki eğitim kalitesine ilişkin öğrenci görüşlerinin bir ölçüsünü ifade etmektedir.

Veriler nereden elde edilmektedir?

Veriler 2022 yılında lisans son sınıf öğrencilerine yönelik uygulanan National Student Survey (NSS) üzerinden edinilmiştir.

Nasıl hesaplanmaktadır?

NSS, eğitimin çeşitli yönleri hakkında öğrencilere sorular sormaktadır. Öğrenci Birliği (Student Union) dışındaki tüm soruların ortalama memnuniyet puanı hesaplanmıştır.

Nelere dikkat edilmelidir?

NSS, doğrudan bir kalite ölçüsü değil, öğrenci görüşlerinin bir ölçüsüdür ve bu nedenle öğrencilerin beklentileriyle de ilgilidir.

3. Araştırma Kalitesi (Maksimum puan 4.00)

Üniversitede yürütülen araştırmalara ait kalitenin bir ölçümünü ifade etmektedir.

Veriler nereden elde edilmektedir?

Veriler Research Excellence Framework (REF) 2021'den edinilmektedir.

Nasıl hesaplanmaktadır?

Değerlendirme çalışmasına katılan her Üniversite, 4* ile 1* arasında dört kategorinin her birinde araştırma oranını veren bir kalite profili elde etmiştir (kalan faaliyetler sınıflandırılmamış olarak). Araştırma değerlendirmeleri için, 4* ila 1* arasındaki kategorilere, bir not ortalamasının hesaplanmasına olanak tanıyan 4 ila 1 arasında sayısal bir değer verilmiştir. Daha sonra, her bölümdeki personel sayısına göre ağırlıklandırılmış genel bir ortalama hesaplanmıştır. REF'e herhangi bir başvuru yapılmadıysa, minimum puan kullanılmıştır.

Nelere dikkat edilmelidir?

Aşağıda yer alan araştırma yoğunluğu ölçütü ile ele alınmaktadır.

4. Araştırma Yoğunluğu (Maksimum puan 1.00)

Araştırmalara katılan akademik personellerin oranına işaret etmektedir.

Veriler nereden elde edilmektedir?

2019-20 HESA çalışmasında yer alan REF (Research Excellence Framework) 2021 verileri kullanılmaktadır.

Nasıl hesaplanmaktadır?

REF'e sunulmaya uygun akademik personeli sayısı, fiilen sunulan oranla çarpılmış ve toplam öğretim personeli sayısına bölünmüştür. REF'e başvuru yapılmadıysa, minimum puan kullanılmıştır.

5. Mezun Beklentileri - Mezunlar (Maksimum puan 100.0)

İstihdam edilebilirlikteki başarının veya lisans eğitimlerini tamamlayan mezunların sürdürdürdükleri eğitimlerine dair bir ölçütü ifade etmektedir.

Veriler nereden elde edilmektedir?

2019–20 HESA verilerinde öğrencilerin mezuniyetinden 15 ay sonra gerçekleştirilen Graduate Outcomes anketinden sağlanmaktadır.

Nasıl hesaplanmaktadır?

Çalışma hayatına başlayan veya yükseköğrenimdeki eğitim süreçlerine devam eden mezunların sayısı, yüzde olarak ifade edilmeden önce toplam mezun sayısına bölünmektedir. Yalnızca yüksek nitelikli istihdam dahil edilmektedir. 

Nelere dikkat edilmelidir?

Bu ölçümde nispeten düşük bir puan, mezun olup iş hayatına giremeyenlerin sayıca fazla olduğu anlamına gelmez. Bazılarının düşük seviyeli işleri olabilir veya mezunlar lisansüstü seviyede iş bulmanın zor olduğu bir bölgede bulunuyorlarsa bu durum sonucu olumsuz etkileyebilmektedir.

6. Mezun Beklentileri - Mezun Adayları (Maksimum puan 100.0)

Halihazırda gerçekleştirdikleri faaliyetlerin gelecek planlarına uygun olduğunu belirten mezunların oranını göstermektedir.

Veriler nereden elde edilmektedir?

Veriler 2019–20 HESA verilerinde öğrencilerin mezuniyetinden 15 ay sonra gerçekleştirilen Graduate Outcomes anketinden edinilmiştir.

Nasıl hesaplanmaktadır?

'(İçerisinde bulunduğum faaliyet) gelecek planlarıma uyuyor' ifadesine katılan veya kesinlikle katılan mezunların oranını ortaya koymaktadır.

Nelere dikkat edilmelidir?

Mezunların planları değişkenlik gösterebilmekte ve bu, planlarla ilgili olarak mevcut durumlarından ne kadar memnun olduklarının bir göstergesidir.

7. Öğrenci-Personel Oranı (Belli bir maksimum puan bulunmamaktadır)

Üniversitedeki ortalama personel seviyesini gösteren bir ölçüttür.

Veriler nereden elde edilmektedir?

2021-22 HESA verileri kullanılarak hesaplanmıştır.

Nasıl hesaplanmaktadır?

Öğrenci-personel oranı lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerine ait toplam sayının akademik personel sayısına bölümü şeklinde hesaplanmıştır.

Nelere dikkat edilmelidir?

Düşük bir öğrenci-personel oranı (personel başına düşen daha az sayıda öğrenci), iyi bir eğitim kalitesini veya personele iyi erişimi garanti etmemektedir.

8. Akademik Hizmet Harcamaları (Belli bir maksimum puan bulunmamaktadır)

Tüm akademik hizmetler için öğrenci başına harcama miktarını ifade etmektedir.

Veriler nereden elde edilmektedir?

Akademik hizmet harcamalarına ait veriler 2018–19, 2019-20 ve 2020-21 HESA hesaplamalarından elde edilmiştir.

Nasıl hesaplanmaktadır?

Bir Üniversitenin kütüphane ve bilgi işlem tesisleri (personel, kitaplar, dergiler, bilgisayar donanımı ve yazılımı, ancak binalar hariç) ile müzeler, galeriler ve gözlemevleri için yaptığı harcamalara hesaplanmaktadır. Bu rakam, tam zamanlı son sınıf öğrenci sayısına bölünmektedir. 3 yıllık harcamanın ortalaması alınmaktadır.

Nelere dikkat edilmelidir?

Bazı Üniversiteler, Oxford'daki Bodleian Kütüphanesi ve Bath ve Manchester'daki ulusal bilgi işlem tesisleri gibi büyük ulusal tesislere sahiptir. Yerel ve ulusal harcamaları ayırmak çok zordur ve bu nedenle Üniversiteler bu ölçümde daha yüksek puan alma eğiliminde olacaktır.

9. Tesis Harcamaları (Belli bir maksimum puan bulunmamaktadır)

Öğrenci başına personel ve öğrenci tesisleri için yapılan yatırımlardır.

Veriler nereden elde edilmektedir?

Tesis yatırımlarına ait veriler 2018–19, 2019-20 ve 2020-21 HESA hesaplamalarından elde edilmiştir.

Nasıl hesaplanmaktadır?

Bir Üniversitenin öğrenci tesislerine (örneğin spor, kariyer hizmetleri, sağlık, danışmanlık) yaptığı yatırımlar, tam zamanlı son sınıf öğrenci sayısına bölünmüştür. 3 yıllık harcamanın ortalaması alınmıştır.

Nelere dikkat edilmelidir?

Bu hesaplama çoğunlukla merkezi Üniversite harcamalarını içerdiğinden, bazı kolej Üniversitelerini dezavantajlı hale getirme eğilimindedir. Örneğin University of Oxford ve University of Cambridge'de tesis harcamalarının önemli bir kısmı kolejler tarafından yapılmakta, ancak bu Üniversitenin hesaplarında yer almamaktadır.

10. Devamlılık (maksimum puan 100.0)

Devamlılık, ilk yılın ardından eğitimlerine devam eden öğrencilerin oranını ölçmektedir.

Veriler nereden elde edilmektedir?

Devamlılık verileri 2020–21 ve 2021-22 HESA verilerinden elde edilmektedir.

Nasıl hesaplanmaktadır?

Bir sonraki sınıfa devam eden, bir hak kazanarak ayrılan veya başka bir Üniversiteye geçiş yapan 1. sınıf öğrencilerinin sayısı toplam 1. sınıf öğrenci sayısına bölünerek hesaplanmaktadır.

Nelere dikkat edilmelidir?

Üniversitelerin pandemi sürecinde ürettikleri çözümler ilerlemeyi olumlu etkiledi ve bu da devamlılık oranlarını artırdı.

Veri Kaynaklarının Özeti

Kabul Standartları: HESA 2021-22 verileri

Öğrenci Memnuniyeti: NSS 2022 verileri

Araştırma Kalitesi: REF 2021 verileri

Araştırma Yoğunluğu: HESA 2019-20 verileri

Mezun Beklentileri – Mezunlar: HESA 2019-20 verileri

Mezun Beklentileri - Mezun Adayları: HESA 2019-20 verileri

Öğrenci-Personel Oranları: HESA 2021-22 verileri

Akademik Hizmetlere Yapılan Harcamalar: HESA 2018-19, 2019-20, 2020-21 verileri

Tesis Harcamaları: HESA 2018-19, 2019-20, 2020-21 verileri

Devamlılık: HESA 2020-21, 2021-22 verileri

Sıralamanın doğruluğu nasıl sağlanmaktadır?

Her üniversiteye sıralama tablosu yayınlanmadan uzun zaman önce kendi HESA verilerinin eksiksiz setleri sağlanır. Ayrıca, HESA verilerinde anormal rakamlar bulunduğu durumlarda üniversitelere hataları kontrol etmeleri ve bildirmeleri için bir olanak daha tanınmaktadır.

Birleşik Krallık’taki en iyi Üniversiteler ve Üniversitelere başvuru süreçleri gibi konular hakkında bilgi için bize WhatsApp butonu veya iletişim formumuz üzerinden ulaşabilirsiniz.

Connect with British Education Bureau BEB

İSTANBUL 
İstiklal Cd. Kallavi Sk. Leon Apt. No:1/3-4 Beyoğlu
Tel : 0212 244 4000
        0531 376 3074
turkeyist@britisheducation.com.tr
ANKARA
Ufuk Üniversitesi Cad. The Paragon No:3/23 Çukurambar
Tel : 0312 258 6323
        0541 776 0709
turkeyank@britisheducation.com.tr
İZMİR
Deren Plaza Şehit Nevres Blv. No:10/1 GoyaHub Alsancak
Tel : 0232 323 1010
        0532 540 4037
turkeyizm@britisheducation.com.tr
KIBRIS
Muharrem Çalay Sk. Çanakçı Apt. No:20/4 Taşkınköy
Tel : +44 203 82 42 431 
        0533 860 10 55
cyprus@britisheducation.com.tr
LONDON
Suite LP28855, 20-22 Wenlock Road, N17GU
Tel : +44 203 82 42 431 
        +44 203 82 42 431
mbudd@britisheducation.com.tr

Image