Birleşik Krallık’taki En İyi Üniversiteler Sıralaması Yayınlandı

Birleşik Krallık’ın en çok öne çıkan ve yüksek geçerliliğe sahip üniversite başarı sıralamalarından biri olan The Complete University Guide, 2022 Birleşik Krallık üniversite başarı sıralamasını yayınladı. Toplam 130 üniversitenin yer aldığı sıralamada İngiltere, İskoçya, Galler ve Kuzey İrlanda’daki en yüksek başarıya sahip üniversitelere yer verildi.

Birçok farklı değerlendirme kriterini ele alarak oluşturulan ve Birleşik Krallık üniversitelerini sıralayan The Complete University Guide 2022 ulusal üniversite sıralaması ile ilgili detaylı bilgileri aşağıda bulabilirsiniz. The Complete University Guide 2022 Birleşik Krallık üniversite sıralamasında öğrenciler kendileri için önemli ve öncelikli olan faktörlere göre başarı sıralamalarını görüntüleyebilmekte, bölgelere göre de sıralama yaparak üniversite karşılaştırması yapabilmektedir.

Sıralama oluşturulurken kullanılan faktörler:

  • Öğrenci memnuniyeti
  • Araştırma kalitesi
  • Araştırma yoğunluğu
  • Akademik yatırımlar
  • Tesis harcamaları
  • Mezuniyet rakamları
  • Öğrenci-Akademik Personel oranı
  • Mezun beklentileri - Mezunlar
  • Mezun beklentileri - Mezun adayları

The Complete University Guide 2022 Birleşik Krallık üniversite başarı sıralamasının nasıl oluşturulduğuna dair detayları yazımızın devamında bulabilirsiniz.  

Birleşik Krallık 2022 Üniversite Başarı Sıralaması:

1. University of Oxford
2. University of Cambridge
3. London School of Economics and Political Science (LSE)
4. University of St Andrews
5. Imperial College London
6. Durham University
7. Loughborough University
8. UCL (University College London)
9. University of Warwick
10. University of Bath
11. Lancaster University
12. University of Edinburgh
=13. University of Manchester
=13. University of Exeter
15. University of Southampton
16. University of Glasgow
17. University of Bristol
18. University of York
19. University of Birmingham
20. University of Leeds
21. King's College London (KCL)
22. University of East Anglia (UEA)
23. Heriot-Watt University
24. University of Nottingham
25. Cardiff University
26. University of Sheffield
27. University of Essex
28. University of Dundee
29. Swansea University
=30. University of Strathclyde
=30. University of Liverpool
32. Royal Holloway, University of London
33. Harper Adams University
34. Queen's University Belfast
35. University of Surrey
36. University of Reading
37. Newcastle University
=38. University of Stirling
=38. University of Aberdeen
40. University of Leicester
=41. University of Sussex
=41. Queen Mary University of London
43. University of the Arts London
44. Ulster University
45. Nottingham Trent University
46. University of Lincoln
47. Aston University, Birmingham
48. SOAS University of London
49. Northumbria University
50. University of Kent
51. Oxford Brookes University
52. Coventry University
53. University of Huddersfield
54. City, University of London
55. UWE Bristol (University of the West of England)
56. Manchester Metropolitan University
57. Arts University Bournemouth
=58. Keele University
=58. Aberystwyth University
60. Edge Hill University
61. St George's, University of London
62. Brunel University London
=63. Cardiff Metropolitan University
=63. Goldsmiths, University of London
=65. Robert Gordon University
=65. Bangor University
67. Sheffield Hallam University
68. Bournemouth University
69. University of Plymouth
=70. University of Chichester
=70. University of Hull
72. University of Chester
73. Liverpool John Moores University
74. University of Portsmouth
75. University for the Creative Arts
76. Liverpool Hope University
=77. Edinburgh Napier University
=77. Glasgow Caledonian University
79. University of Roehampton
=80. University of Hertfordshire
=80. University of Brighton
82. Birmingham City University
83. University of Salford
84. Norwich University of the Arts
=85. University of Bradford
=85. Kingston University
87. University of Worcester
88. Queen Margaret University, Edinburgh
89. University of Central Lancashire
90. University of Northampton
91. University of South Wales
=92. University of Sunderland
=92. University of Greenwich
94. University of West London
95. Teesside University, Middlesbrough
96. University of Derby
97. Staffordshire University
98. University of Gloucestershire
99. Falmouth University
100. University of Cumbria
101. De Montfort University
102. Buckinghamshire New University
=103. University of Wales Trinity Saint David
=103. University of the West of Scotland
105. Bath Spa University
106. University of Winchester
107. Middlesex University
108. London South Bank University
109. Abertay University
110. Leeds Beckett University
=111. York St John University
=111. St Mary's University, Twickenham
113. University of Bolton
114. University of Westminster, London
115. Royal Agricultural University
116. Plymouth Marjon University
117. Anglia Ruskin University
118. Canterbury Christ Church University
119. London Metropolitan University
120. Solent University (Southampton)
121. Newman University, Birmingham
122. Bishop Grosseteste University
123. University of Buckingham
124. University of Wolverhampton
125. Leeds Trinity University
126. University of Suffolk
127. University of East London
128. Glyndwr University, Wrexham
129. Ravensbourne University London
130. University of Bedfordshire

The Complete University Guide Sıralamasının Metodolojisi

Üniversite sıralamasına ait verilerin nereden geldiği ve bunların ardındaki metodoloji hakkında bilgiler aşağıda yer almaktadır.

Veriler nereden geliyor?

The Complete University Guide üniversite başarı sıralamalarındaki tüm veriler kamuya açık kaynaklardan gelmektedir.

Ulusal Öğrenci Anketi (National Student Survey), Research Excellence Framework ve Birleşik Krallık üniversitelerinin finansman konseyleri tarafından denetlenmektedir:

İngiltere Öğrenci Ofisi (OfS)

İskoçya Finansman Konseyi (SFC)

Galler Yükseköğrenim Finansman Konseyi (HEFCW)

Kuzey İrlanda Ekonomi Bakanlığı

Üniversiteler hakkında ölçülebilir bilgilerin toplanması için resmi kurum olan Yüksek Öğrenim İstatistik Kurumu (HESA) aşağıdakiler için veri elde etmiştir:

  • Giriş şartları
  • Öğrenci-Akademik Personel oranlar
  • Akademik hizmetlere yapılan yatırımlar
  • Tesis harcamaları
  • Mezun beklentileri
  • Mezuniyet rakamları
  • Uluslararası öğrenci kayıtları

Veriler sıralamaya ait kılavuza JISC (Joint Information Systems Committee) tarafından sağlanmıştır.

Bazı birkaç durumda, kaynak veriler mevcut olmadığından dolayı doğrudan üniversitelerden elde edilmiştir.

Hangi ölçümler kullanılmaktadır?

  • Giriş şartları (maksimum puan n/a)
  • Yeni lisans öğrencilerinin ortalama UCAS tarife puanı

Veriler nereden gelmektedir?

2019–20 HESA verileri kullanılmıştır.

Sıralama nasıl oluşturulmuştur?

Her öğrencinin sınav sonuçları sayısal bir puana (UK A Level A*=56, A=48 ... E=16, vb.; Scottish Highers A=33, B=27, vb.) dönüştürülüp toplanarak bir puan oluşturulmaktadır. HESA daha sonra üniversitedeki tüm öğrenciler için bir ortalama hesaplamış, sonuçlar daha sonra üniversitedeki departmanlar dikkate alınacak şekilde ayarlanmış ve hazırlık yılındaki öğrenciler hariç tutulmuştur.

Nelere dikkat edilmelidir?

Yüksek bir ortalama puan (bazı üniversitelerde 200'ün üzerinde veya A*AAA), tüm öğrencilerin çok yüksek puan aldığı veya girmek için çok sayıda A Düzeyi alması gerektiği anlamına gelmemektedir. Gerekli notlar programa göre değişiklik gösterir ve az sayıda program için üçten fazla dersin notu istenir. Erişim politikasının bir parçası olarak düşük notlu öğrencileri kabul etme konusunda belirli bir politikası olan üniversiteler, ortalama puanlarını düşürme eğiliminde olacaktır.

İskoçya eğitim sistemi, öğrencilerin çok sayıda ders almasını kolaylaştırır ve bu, büyük oranda İskoç öğrenci kabul eden üniversitelerin puanlarını artırma eğilimindedir.

UCAS tarifesi, uluslararası öğrenciler tarafından sıklıkla alınan bazı uluslararası nitelikleri içermez. Bu, uluslararası öğrencileri olan sağlayıcılar için ortalama tarife puanının, bu niteliklere UCAS tarafından tarife puanları verilmiş olsaydı olacağından daha düşük olabileceği anlamına gelir.

Öğrenci memnuniyeti (maksimum puan 5.00)

Üniversitedeki eğitim kalitesine ilişkin öğrenci görüşlerinin bir ölçüsünü ifade etmektedir.

Öğrenci memnuniyeti verileri nereden gelmektedir?

Veriler 2020 yılında lisans son sınıf öğrencilerine yönelik uygulanan Ulusal Öğrenci Anketi (National Student Survey - NSS) üzerinden edinilmiştir.

NSS, eğitimin çeşitli yönleri hakkında öğrencilere sorular sormuştur. Öğrenci Birliği (Student Union) dışındaki tüm soruların ortalama memnuniyet puanı hesaplanmıştır.

Araştırma kalitesi (maksimum puan 4.00)

Üniversitede yürütülen araştırmalara ait kalitenin bir ölçümünü ifade etmektedir.

Veriler nereden elde ediliyor?

Veriler finansman konseyleri tarafından üstlenilen Research Excellence Framework (REF) üzerinden edinilmektedir.

Değerlendirme çalışmasına katılan her üniversite, 4* ile 1* arasında dört kategorinin her birinde araştırma oranını veren bir kalite profili elde etmiştir (kalan faaliyetler sınıflandırılmamış olarak). Araştırma değerlendirmeleri için, 4* ila 1* arasındaki kategorilere, bir not ortalamasının hesaplanmasına olanak tanıyan 4 ila 1 arasında sayısal bir değer verilmiştir. Daha sonra, her bölümdeki personel sayısına göre ağırlıklandırılmış genel bir ortalama hesaplanmıştır. REF'e herhangi bir başvuru yapılmadıysa, minimum puan kullanılmıştır.

Araştırma yoğunluğu (maksimum puan 1.00)

Araştırmalara katılan akademik personellerin oranını işaret etmektedir.

Veriler nereden elde ediliyor?

Research Excellence Framework (REF) ve HESA verileri kullanılmaktadır. Bu bilgi ve veriler 2022'de güncellenecektir.

REF'e sunulan akademik personel sayısı, uygun olan akademik personel sayısına bölünmüştür. REF'e herhangi bir başvuru yapılmadıysa, minimum puan kullanılmıştır.

Mezun beklentileri – Mezunlar (maksimum puan 100.0)

İstihdam edilebilirlikteki başarının veya lisans eğitimlerini tamamlayan mezunların sürdürdürdükleri eğitimlerine dair bir ölçütü ifade etmektedir.

Veriler nereden elde ediliyor?

2017–18 HESA verilerinde öğrencilerin mezuniyetinden on beş ay sonra gerçekleştirilen Graduate Outcomes anketinden sağlanmaktadır.

Çalışma hayatına başlayan veya yükseköğrenimdeki eğitim süreçlerine devam eden mezunların sayısı, yüzde olarak ifade edilmeden önce, toplam mezun sayısına bölünür. Yalnızca yüksek vasıflı istihdam (yani mezunların normal olarak işe alındığı yerler) dahil edilmiştir.

Nelere dikkat edilmelidir?

Bu ölçümde nispeten düşük bir puan, mezun olup iş hayatına giremeyenlerin sayıca fazla olduğu anlamına gelmez. Bazılarının düşük seviyeli işleri olabilir veya mezunlar lisansüstü seviyede iş bulmanın zor olduğu bir bölgede bulunuyorlarsa, bu durum sonucu olumsuz etkileyebilir.

Mezun beklentileri - Mezun adayları (maksimum puan 100.0)

Halihazırda gerçekleştirdikleri faaliyetlerin gelecek planlarına uygun olduğunu belirten mezunların oranını göstermektedir.

Veriler nereden elde ediliyor?

Veriler 2017–18 HESA verilerinde öğrencilerin mezuniyetinden on beş ay sonra gerçekleştirilen Graduate Outcomes anketinden edinilmiştir.

'(İçerisinde bulunduğum faaliyet) gelecek planlarıma uyuyor' ifadesine katılan veya kesinlikle katılan mezunların oranını ortaya koymaktadır.

Nelere dikkat edilmelidir?

Mezunların planları değişkenlik gösterir ve bu planlarla ilgili olarak mevcut durumlarından ne kadar memnun olduklarının bir göstergesidir. Mezun adayları puanı, mutlak başarının bir ölçüsünü sağlarken, bu ne kadar başarılı görünse de öğrencinin durumundan ne kadar mutlu olduğunu gösterir.

Öğrenci-Akademik Personel oranı (maksimum puan n/a)

Üniversitedeki ortalama akademik personel seviyesini gösteren bir ölçüttür.

Veriler nereden elde ediliyor?

2019-20 HESA verileri kullanılarak hesaplanmıştır.

Öğrenci-Akademik personel oranı lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerine ait toplam sayının akademik personel sayısına bölümü şeklinde hesaplanmıştır.

Akademik hizmet harcamaları (maksimum puan n/a)

Tüm akademik hizmetler için öğrenci başına harcama miktarını ifade etmektedir.

Veriler nereden elde ediliyor?

Akademik hizmet harcamalarına ait veriler 2016–17, 2017–18 ve 2018–19 HESA hesaplamalarından elde edilmiştir.

Bir üniversitenin kütüphane ve bilgi işlem tesisleri (personel, kitaplar, dergiler, bilgisayar donanımı ve yazılımı, ancak binalar hariç) ile müzeler, galeriler ve gözlemevleri için yaptığı harcamalar. Bu rakam, son yıldaki tam zamanlı eşdeğer öğrenci sayısına bölünmüştür. Eşit olmayan harcamalara olanak tanımak adına üç yıllık harcamanın ortalaması alınmıştır.

Nelere dikkat edilmelidir?

Bazı üniversiteler, Oxford'daki Bodleian Kütüphanesi ve Bath ve Manchester'daki ulusal bilgi işlem tesisleri gibi büyük ulusal tesislere sahiptir. Yerel ve ulusal harcamaları ayırmak çok zordur ve bu nedenle üniversiteler bu ölçümde daha yüksek puan alma eğiliminde olacaktır.

Tesis harcamaları (maksimum puan n/a)

Öğrenci başına akademik personel ve öğrenci tesisleri için yapılan yatırımlardır.

Veriler nereden elde ediliyor?

Tesis yatırımlarına ait veriler 2016–17, 2017–18 ve 2018–19 HESA hesaplamalarından elde edilmiştir.

Bir üniversitenin öğrenci tesislerine (örneğin spor, kariyer hizmetleri, sağlık, danışmanlık) yaptığı yatırımlar, son yıldaki tam zamanlı öğrenci sayısına bölünmüştür. Eşit olmayan harcamalara olanak tanımak adına üç yıllık harcamanın ortalaması alınmıştır.

Nelere dikkat edilmelidir?

Bu hesaplama çoğunlukla merkezi üniversite harcamalarını içerdiğinden, bazı kolej üniversitelerini dezavantajlı hale getirme eğilimindedir. Örneğin University of Oxford ve University of Cambridge'de tesis harcamalarının önemli bir kısmı kolejler tarafından yapılır, ancak bu üniversitenin hesaplarında yer almaz.

Mezuniyet oranı (maksimum puan 100.0)

Üniversitedeki lisans öğrencilerinin eğitimlerini başarıyla tamamlama oranının ölçümüdür.

Veriler nereden elde ediliyor?

Mezuniyet oranı verileri 2018–19 ve 2019–20 verilere dayalı HESA performans göstergelerinden elde edilmektedir.

HESA, mevcut yılda öğrencilerin içerisinde bulundukları eğitim sürecinden yola çıkarak bir grup öğrenci için beklenen sonuçları hesaplamıştır. Tablolardaki rakamlar, programını tamamlaması veya başka bir kuruma geçiş yapması beklenen öğrencilerin yüzdesini göstermektedir.

Nelere dikkat edilmelidir?

Bu tamamlanma ölçüsü, verilerin anlık görüntüsüne dayanan bir projeksiyondur, bu nedenle istatistiksel dalgalanmalara uğrayabilmektedir.

Sıralamanın doğruluğu nasıl sağlanmaktadır?

Her üniversiteye sıralama tablosu yayınlanmadan uzun zaman önce kendi HESA verilerinin eksiksiz setleri sağlanır. Ayrıca, HESA verilerinde anormal rakamlar bulunduğu durumlarda üniversitelere hataları kontrol etmeleri ve bildirmeleri için bir olanak daha tanınmaktadır.

Birleşik Krallık’taki en iyi üniversiteler ve üniversitelere başvuru süreçleri gibi konular hakkında bilgi için bize iletişim formumuz veya WhatsApp butonu üzerinden ulaşabilirsiniz.

Connect with British Education Bureau BEB

İSTANBUL 
İstiklal Cd. Kallavi Sk. Leon Apt. No:1/3-4 Beyoğlu
Tel : 0212 244 4000
        0531 376 3074
turkeyist@britisheducation.com.tr
ANKARA
Ufuk Üniversitesi Cad. The Paragon No:3/23 Çukurambar
Tel : 0312 258 6323
        0541 776 0709
turkeyank@britisheducation.com.tr
İZMİR
Manas Bulv. Folkart Towers B No:34/08 Bayraklı
Tel : 0232 323 1010
        0532 540 4037
turkeyizm@britisheducation.com.tr
KIBRIS
Muharrem Çalay Sk. Çanakçı Apt. No:20/4 Taşkınköy
Tel : +44 203 82 42 431 
        0533 860 10 55
cyprus@britisheducation.com.tr
LONDON
Suite LP28855, 20-22 Wenlock Road, N17GU
Tel : +44 203 82 42 431 
        +44 203 82 42 431
mbudd@britisheducation.com.tr

Image